Monday, January 2, 2012

Tasik Cyberjaya

"Kamu selalu petang-petang pergi mana?" Saya bertanya kepada salah seorang pelajar madrasah beberapa hari sebelum cuti sekolah bermula. "Ayah bawa pergi tasik bagi makan ikan", jawab pelajar tersebut yang akan naik tahun 3 tahun 2012. "Jauh tak tasik tu?" Tanya saya lagi. "Dekat je, lalu terus lepas tu nampak tasik", pelajar tersebut menunjuk arah menuju ke tasik yang dimaksudkan dengan gayanya yang tersendiri. Saya andaikan pastilah tasik itu terletak dalam kawasan Cyberjaya. Satu petang, saya membawa keluarga saya bersiar ke tasik yang dimaksudkan. Saya belum pernah mencuba satu jalan yang dikatakan boleh terus menuju ke Cyberjaya. Boleh kata jalan short-cut. Kami lalu jalan tu dan ternyata memang dekat sangat. Dari simpang Amanputra menuju ke Cyberjaya ikut jalan tersebut rasanya lebih kurang 5 minit sahaja. Petang itu cuaca agak mendung seperti nak hujan. Tak ramai orang pada waktu itu.



Penunjuk arah



Jam besar



Menara peninjau



Pemandangan tasik

Pusat Informasi Pelawat dari sisi sebelah kiri







Pusat informasi pelawat dari sisi sebelah kanan

Kawasan permainan kanak-kanak

No comments:

Post a Comment