Monday, January 2, 2012

Burmese

Setakat yang saya tahu, ada tiga lokasi air terjun yang jadi tumpuan pengunjung sekitar bandar Taiping. Tiga lokasi tersebut ialah di Taman Austin, Bukit Jana dan Burmese. Berbanding Burmese dan Bukit Jana, saya lebih kerap ke Taman Austin ketika zaman bebudak dulu. Kalau tak silap saya, pengunjung tidak dikenakan apa-apa bayaran untuk meletak kenderaan di Taman Austin dan Bukit Jana. Manakala di Burmese pengunjung dikenakan sedikit bayaran memarkir kenderaan. Tanpa sebarang perancangan, saya dan keluarga singgah di Burmese setelah bersiar-siar di sekitar Taman Tasik ketika pulang ke rumah ibubapa saya November lepas. Mungkin sebab hari itu bukan hari minggu maka bilangan pengunjung tidak begitu ramai.




Papan tunjuk arah. Ada arah ke Gua Daeng Kuning. Makam Daeng Kuning juga terletak di bandar Taiping. Info tentangnya boleh didapati disini.



Airan air sungai. Kalau tak silap nama sungai ini ialah Sungai Batu Tugoh. Ianya mengalir merentasi Bandar Taiping



Pemandangan sungai dari atas jambatan



Tandas Awam dan lokasi parkir kenderaan

No comments:

Post a Comment