Sunday, August 8, 2010

Cabut gigi

Ini first time saya bawak anak perempuan saya pergi cabut gigi. Gigi kekal dah mula tumbuh, oleh itu beberapa gigi susunya perlu dicabut. Kami sekeluarga pergi ke klinik gigi pada hari itu. Saya tunggu di luar bersama anak lelaki saya manakala isteri saya menemani anak perempuan saya di dalam. Teknologi sekarang makin canggih. Tak perlu pakai suntikan lagi sebelum gigi dicabut sebaliknya memadai dengan menyapu sejenis jel khas yang mempunyai tujuan yang sama iaitu supaya gigi tidak terasa sakit ketika dicabut. Ketika saya kecil dahulu, saya cukup takut bila hendak disuntik. Tusukan jarum itu sebenarnya lebih menyakitkan berbanding ketika gigi dicabut. Dalam beberapa minit sahaja, dua batang gigi anak saya telah pun dicabut. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment