Wednesday, May 19, 2010

Kuasa elektrik

Baru-baru ini saya ke pejabat pengurusan taman perumahan saya untuk menyelesaikan beberapa urusan. Tatkala melangkah masuk ke dalam pejabat, saya terpandang kenderaan ini. Selama ini saya ingat buggy ini menggunakan minyak tetapi sebenarnya ia mengunakan kuasa elektrik. Buggy ini digunakan oleh pengawal keselamatan di taman perumahan saya untuk aktiviti rondaan. Nampak gaya kaedah mengecasnya mirip seperti telefon bimbit. Tetapi tidak pulalah diketahui berapa lama ia perlu dicas dan berapa lama pula ia tahan sebelum perlu dicas semula. Terpikir juga saya, kalaulah kenderaan biasa juga menggunakan elektrik kan ke mudah. Malam-malam boleh cas kereta, tak perlu susah-susah pergi stesen minyak. Lagipun kuasa elektrik ni nampak macam lebih mesra alam berbanding dengan minyak. Wallahualam.


Kereta sedang dicas

Tempat cas

Tak pasti berapa lama perlu dicas sebelum boleh digunakan

No comments:

Post a Comment