Monday, July 19, 2010

Jakel

Seminggu sebelum itu, kami ke Shah Alam untuk mencari Jakel yang baru buka cawangan di situ. Pusing punya pusing, saya gagal mencarinya. Isteri saya pulak masa tu terlelap dan saya tak sampai hati nak mengejutkannya. Akhirnya kami pulang dengan tangan kosong. Beberapa hari selepas itu, isteri saya pergi sendiri bersama seorang rakannya, Ida dan berjaya menemui Jakel. "Hari tu, abang ikut jalan mana?" tanya isteri saya. "Abang lalu ikut Unisel lepas itu abang belok kanan lepas traffic light", jawab saya. "Patut le tak jumpa, Jakel tu letaknya betul-betul setentang dengan simpang masuk pintu belakang UiTM", kata isteri saya. "Kalau ikut traffic light Padang Jawa tu terus je jumpa bangunan Jakel", sambung isteri saya lagi. Akhirnya berjaya juga isteri saya beli kain di Jakel. Kain itu adalah untuk uniform pelajar tadika MAPTAM. Semalam, kami pergi sekali lagi ke Jakel. Sebenornya saya tak puas hati sebab tak dapat jumpa bangunan tu tempoh hari. Lepas ke Jakel, kami ke Ole-Ole kerana ada urusan di situ.

Bangunan Jakel, Seksyen 7 Shah Alam

No comments:

Post a Comment