Monday, January 18, 2010

Mutiara Nabawi


Sabtu lepas, saya menghadiri majlis ilmu Syeikh Fuad di Masjid Darul Ehsan Taman TAR, Ampang. Syeikh mensyarahkan kitab 40 Hadith Mutiara Nabawi yang ditulis oleh al-Musnid al-Doktor Muhammad Mutiq al-Hafiz. Syarahan terbahagi kepada dua sesi iaitu waktu dhuha dan kemudian disambung ke sebelah petang sehingga khatam. Disebelah pagi, saya hadir ke majlis ini dengan salah seorang pengajar MAPTAM, Ustaz Muhammad Sukri Supi. Disebelah petang, saya hadir bersama dengan keluarga saya. Ustaz Sukri juga turut mengikuti kami. Sesi khatam kemudiannya disambung dengan sesi pengijazahan musalsal mengira salawat dengan jari.
Sebelum itu, pada hari Ahad lepas (seminggu sebelumnya), saya telah menghadiri syarah hikam Abi Madyan juga di Taman TAR di sebelah pagi. Syarah ini disampaikan oleh Syeikh Fuad.

Kitab yang dikhatam Sabtu lepas

No comments:

Post a Comment