Tuesday, January 26, 2010

Sa-petang di Putrajaya


Petang Ahad, saya bersama keluarga ke Putrajaya. Isteri saya minta saya tunjukkan jalan ke sebuah hotel di Putrajaya sebab esoknya isteri saya ada diseminar di hotel tersebut. Sampai di Putrajaya, kami langsung ke perkarangan Masjid Putrajaya. Berhenti seketika disitu. Elok-elok berhenti je, anak-anak saya dah tak sabar-sabar nak keluar dari kereta apatah lagi bila melihat ramai anak-anak kecil sebaya mereka bermain di sekitar dataran depan masjid itu. Agak ramai juga pengunjung pada hari itu samada pengunjung tempatan mahupun pengunjung asing. Kami tidak lama disitu. Apabila terasa beberapa titik hujan mula singgah diatas kepala, kami segera berangkat pulang.



Menara dan kubah masjid Putrajaya kelihatan dari dataran

Sebuah kompleks kerajaan kelihatan dari dataran

Jalan dari dataran menghala ke Presint 2. Kenderaan berbaris di kiri kanan jalan. Pengunjung bersiar-siar dan menikmati pemandangan tasik di kiri dan kanan jalan


Awan semakin berat



Masjid Putrajaya atau lebih dikenali dengan nama Masjid Putra dibina pada Jun 1997


No comments:

Post a Comment