Tuesday, September 14, 2010

3 Syawal 1431

Kami dalam perjalanan ke Langkawi untuk beraya di kampung sebelah isteri saya tapi kemudiannya berpatah balik kerana isteri saya tertinggal handphone. Nasib baik belum masuk highway. Hikmahnya apabila sampai di rumah kami dapat beraya dengan ibu saudara saya yang merupakan kakak kepada bonda saya yang baru saja sampai dengan ahli keluarganya dari Ipoh. Lepas zohor baru kami bertolak ke Langkawi. Jalan di lebuhraya menuju ke utara ok tetapi laluan menghala ke selatan, kenderaan agak sesak. Mungkin sebab esoknya, orang dah start kerja. Kami sampai di Kuala Perlis lebih kurang jam 5.30 petang. Pengunjung sangat ramai. Tempat parking penuh. Setelah meninggalkan isteri dan anak-anak saya di jeti saya mencari tempat parking. Setelah ditunjuk oleh petugas parking, saya dapat meletakkan kereta tidak jauh dari jeti tetapi di kawasan yang tidak berbumbung. "Berapa hari bang?" Tanya petugas. "Tiga hari", jawab saya. "Kalau macam tu RM 45", balas petugas. "Kenapa mahal sangat?" Tanya saya semula. "Sebab malam ada 4 orang kena jaga kawasan parking ni", kata petugas konfiden. Ikut pengalaman saya, kalau tak berbumbung, caj yang dikenakan sekitar RM 6 hingga RM 8 manakala yang berbumbung pula antara RM 8 hingga RM 12. Nampaknya musim perayaan ini, harga meningkat agak mendadak.


Jeti Kuala Perlis

Jadual Feri

Kawasan luar jeti Kuala Perlis

Masjid Terapung. Masih dalam pembinaan dan tidak jauh dari jeti

No comments:

Post a Comment