Tuesday, May 12, 2009

Majlis Tafaqquh Mei 2009 Masjid Muhsinin

Sabtu yang lepas, saya menghadiri majlis tafaqquh di Masjid Muhsinin yang terletak di Taman Desa. Teks pengajian yang digunakan ialah al-Iqna' yang disyarah oleh al-Fadhil Tuan Guru Dato' Haji Salleh Haji Ahmad dan Matan Jauharatut Tauhid yang disyarah oleh al-Fadhil Ustaz Zamihan Mat Zin al-Ghari. Majlis bermula pada pukul 9.00 pagi dan berakhir sekitar jam 12.30 tengahari. Saya ada mencatat syarahan yang disampaikan oleh al-Fadhil Ustaz Zamihan di sini, Syarah Matan Jauharatut Tauhid.



Dalam gambar ini, kelihatan Tuan Guru Dato Haji Salleh Haji Ahmad sedang mengupas teks kitab al-Iqna'


Masjid al-Muhsinin dari luar


Dewan Serbaguna yang terletak dibangunan sekolah rendah agama. Disinilah majlis berlangsung


Ruang mimbar masjid


Pemandangan kubah masjid dari dalam



Ruang dewan solat utama masjid



Tempat mengambil wudhu'



Masjid al-Muhsinin dari luar. Dewan serbaguna terletak bersebelahan dengan masjid ini

2 comments:

  1. salam..boleh saya tahu siapa pemilik pokok ribu-ribu dan rumahnya di mna?saya amat memerlukan untuk mengubati penyakit ibu saya.harap pemilik blog boleh tel sy di 013-9945457

    ReplyDelete
  2. Nanti saya usahakan. Hari tu, saya lupa nak ambil no telefon tuan rumah pokok ribu-ribu tu.

    ReplyDelete