Sunday, September 27, 2009

Ayam

Sabtu lepas, isteri saya suruh saya beli ayam. Dia nak masak kuah ayam untuk roti jala dan nak buat nasik tomato. Saya pun dok carik idea mana nak beli ayam ni. Ikutkan hati rasa malas nak keluar, ingat nak order ayam organik je. Call ayam organik, dia kata tak dapat hantar. Nampak gaya terpaksale keluar. Saya pergi satu kedai, tak jauh dari rumah saya. Depan kedai tu ada tulis banner "Pemborong ayam". Ini kira first time saya masuk kedai ni. Saya masuk kedai tu dan tanya si penjual, Boleh ke saya beli barang satu dua ekor? Balas si penjual, Boleh, nak berapa? Bagi saya tiga ekor. Sekilo dia jual RM 6.80. Saya tak pasti berapa harga pasaran ayam sekarang. Saya dah malas nak survey harga tempat lain sebab nak balik rumah cepat, ada kerja lain nak kena siapkan. Dari segi kebersihan, kedai tu memang first class. Bersih sebersih-bersihnya. Lantai berkilat macam kedai gunting rambut mamak. Tak ada lopak bertakung dalam kedai. Tak ada bulu ayam bersepah. Tak ada bau busuk sisa-sisa ayam. Saya ambil brosur kedai dan infonya seperti dibawah ni.


No comments:

Post a Comment