Tuesday, September 15, 2009

Janji

Macam biasa, jika saya bawak kereta saya akan mengikuti kuliah bergerak. Kuliah bergerak tu sebenornya merujuk kepada dengor radio IKIM. Ustaz yang sama sambung kupas kuliah semalam. Dan macam biasa jugak, saya terlepas dengor dari awal lalu sampai sekarang saya masih tak tau sape nama ustaz tu. Baik, ada satu hadith yang dibacakan oleh al-Ustaz tersebut yang menarik perhatian saya. Hadith tersebut yang kalau tak silap saya diriwayatkan oleh Imam Baihaqi ra yang maksudnya seperti berikut, Barangsiapa yang menunaikan solat maghrib dan isya' secara berjemaah dari awal Ramadhan hingga akhr Ramadhan maka beliau pasti akan bertemu dengan malam Lailatul Qadar. Jadi kesimpulannya, janganlah terlepas solat maghrib dan Isya' secara berjemaah dari mula Ramadhan sampai akhir Ramadhan kalau berhajat nak bertemu dengan malam Lailatul Qadar.

No comments:

Post a Comment