Monday, December 7, 2009

Catatan Sehari Perjalanan - Bahagian 4

Artikel ini adalah sambungan dari entri sebelumnya. Seluruh ahli keluarga saya sangat menggemari sup. Jadi lokasi yang dituju ialah Restoran Ani Sup Utara. Kami mengambil susur keluar ke Shah Alam. Jam pada waktu itu ialah pada pukul 9.30 malam. Kami memilih cawangan restoran berkenaan di Seksyen 2. Selesai makan, saya bertanya kepada isteri saya, Nak pergi Uptown tak? Isteri saya tanya balik, Ada apa kat situ? Saja nak tengok barang, kata saya. Rasa macam nak tengok buku-buku lama, sambung saya lagi. Isteri saya setuju. Lalu kami ke Uptown. Dari Seksyen 2, kami mengambil jalan menuju ke Seksyen 18. Jumpa bulatan ambil pukul tiga dan terus kehadapan sehingga nampak Uptown atau juga dikenali dengan nama Kompleks Muhibbah. Lokasinya ialah di Seksyen 24. Bunyi hiruk-pikuk orang ramai jelas kedengaran. Kenderaan memenuhi setiap bahu jalan sehingga ke taman perumahan yang bersebelahan. Ketika sampai, jam menunjukkan hampir pukul 11 malam. Selesai membeli beberapa barang, kami bergerak keluar dari kawasan tersebut. Sampai rumah tepat jam 12 malam. Satu perjalanan yang sangat panjang bagi kami pada hari Sabtu baru-baru ini. Berjalan melebihi 500 km ke beberapa buah tempat dalam masa 1 hari.


Cawangan Restoran Ani Sup Utara di Seksyen 2 Shah Alam

Ruang makan Restoran Ani Sup yang kelihatan eksklusif

Gerai makan di Uptown (Seksyen 24)

Salah satu antara berpuluh gerai menjual kasut di Uptown


Pengunjung membeli-belah di Uptown



Satu lagi gerai menjual kasut. Kali ini kasut sukan


Lorong di celah-celah kiri dan kanan gerai

Ruang parkir Uptown yang penuh sesak dengan kenderaan

No comments:

Post a Comment