Sunday, November 1, 2009

Kenangan Majlis Hol Imam al-Haddad di Masjid al-Falah USJ 9


Ini je le satu-satunya majlis hol imam al-Haddad yang saya berkesempatan menghadirinya. Selebihnya masa saya banyak dihabiskan dirumah kerana sakit mata.

Aturcara program majlis hol Imam al-Haddad. Sebenarnya program ini berlangsung hampir seluruh Malaysia tetapi highlightnya di tiga tempat ini terutamanya di Masjid Baitul Aman

Ketika saya melangkah masuk ke perkarangan masjid, tetamu VIP baru sahaja sampai

Sebaik sampai dan disambut oleh para ikhwan, kesemua tetamu masuk ke ruang utama solat dan mengambil tempat masing-masing sebelum memulakan majlis

Ratib dan Wirid susunan Imam al-Haddad yang dibaca pada hari itu. Kitab ini diagihkan secara percuma kepada para jemaah yang hadir pada hari itu. Pengijazahan Ratib al-Haddad turut disempurnakan pada malam itu

Pengenalan ringkas Imam al-Haddad - Disampaikan oleh Habib Abdul Rahman Isa al-Haddad (pengasas Hawi al-Khairat Malaysia). Rujuk catatan bebas saya tentang syarahannya disini
Kedatangan Syeikh Afifuddin al-Jilani disambut oleh para tetamu. Syeikh Afifuddin sampai ketika azan Isyak sedang berkumandang

Syarah Khas Haul Imam al-Haddad oleh Habib Abdul Rahman bin Hussain As-Seqaf. Syarahannya yang saya catat secara bebas boleh dirujuk disini

Syeikh Afifuddin al-Jilani menyampaikan syarahan. Catatan bebas syarahan ini boleh dirujuk disini

Giliran Habib Soleh al-Jufri menyampaikan syarahan. Catatan bebas saya tentang syarahan ini boleh dirujuk disini

Majlis selesai

Poster ulama laris macam goreng pisang panas

1 comment:

  1. Assalamualaikum, saudara tau x kt mane ada jual kitab ratib hijau tu..

    tq

    ReplyDelete